תיק חדלות פירעון או פשיטת רגל: ההגבלות על החייב

כאשר אדם או תאגיד פושטים את הרגל, כלומר – מאבדים את היכולת להחזיר את חובותיהם עקב מצב כלכלי – הם עשויים לבקש מן הרשויות להכריז עליהן כ"חדלות פירעון". מצד אחד, זה אומר כי הם יוכלו לפרוס מחדש את החוב, בהתאם לחוק חדלות פירעון מ-2018 אך מצד שני, עלולות להיות מוטלות עליהם כל מיני סוגים של מגבלות.

מה הן אותן מגבלות העלולות להיות מושתות עליהם?

ראשית חשוב להבין כי המגבלות עלולות להתחיל רק לאחר פתיחת הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי רשמי, אצל ממונה מטעם משרד המשפטים, בבית המשפט המחוזי או בהוצל"פ / רשות האכיפה והגבייה – הכל לפי סוג החייב (תאגיד או חייב יחיד) וגובה החוב.

פתיחת הליך כזה עבור חייב יחיד יכול אמנם להיות מקוון באמצעות האינטרנט, אך יש לצרף לבקשה עשרות מסמכים שבלעדיהם ההליך לא יתחיל – לכן מומלץ בחום להתייעץ עם עו"ד חדלות פירעון שמתמחה בנושא.

בהנחה שהבקשה הוגשה כהלכה, רצוי בליווי עו"ד המתמחה בפשיטות רגל והוצל"פ, תעמודנה לצידו של החייב שורה של הגנות מפני הנושים, כדוגמת הקפאת הליכים או עיכוב הליכים מצד הנושים, שלא יוכלו לנקוט נגדו בהליכי גבייה והליכים משפטיים נוספים.

לצד אותן הגנות, ישנן גם מגבלות היכולות להיות מושתות על החייב: עיכוב יציאה מהארץ, אי שימוש בהמחאות ו/או כרטיסי אשראי, איסור ניהול תאגיד או חברה וכן איסור על ייסוד תאגיד.

הרעיון הכללי הוא לאפשר שיקום כלכלי וחזרה לפעילות עסקית, תוך איזון בין זכויות הנושים לבין הרצון לשקם את החייבים ולהחזירם לפעילות כלכלית תקינה.

טרם הגשת הבקשה מומלץ להתייעץ עם עורך דין הוצאה לפועל אשר יוכל לבחון את הרכב החובות שלך. במקרים רבים, אם החובות קטנים ניתן ליצור הסדר חובות מקל ובכך להימנע מהשלכות הליך פשיטת הרגל.

משרדינו מעניק מגוון רחב של שירותים משפטיים בתחום חדלות הפירעון בפריסה ארצית, בין האזורים הנפוצים ניתן למצוא:

לקבלת פרטים נוספים, צרו עימנו קשר דרך אתר Legal Help.


תגובות